Samarbejde med Skovgårdsskolen

Bedre skolestart

Skovhuset har indgået forpligtigende samarbejde med Skovgårdsskolen fra 1.jauar 2015.

Vi åbner i GFO`en kl.7.00 med en voksen fra hver afdeling. Vi går tilbage til børnehaven kl.7.45 når skolebørnene går i deres klasser. Børnehavebørnene har mulighed for at lege i skolens lokaler og langsomt vænne sig til skolen, som er det næste skridt i deres udvikling. Pædagogerne har mulighed for at udveksle erfaringer og give hinanden gode råd, måske skal noget justeres i vores pædagogik for at gøre børnene parate til skolegang.

Et af vores projekter omhandler håndtering af iPads. De ældste børn i børnehaven kommer ind i 2 klasse, hvor de lærer at bruge og passe på dem. Børnehaven og indskolingen har de samme apps som børnene også lærer at bruge i forbindelse med projektet.

Andre samarbejdsområder:

• Fælles arrangementer i ferierne fx bålmad og museumsbesøg
  • Fælles traditioner fx skal vi være med til Grønnegårdsfesten i september
  • Skolens fjerde klasse går Lucia optog for os
  • Vores ældste børnehavebørn kan komme i ”praktik” i O`klasserne
  • Vi kan bruge skolens lokaler
  • Børnehavens personale er på skoleintra
  • Børnehaven får hjælp til administrative opgaver

Således har kommunens ændrede tanker om institutionens størrelse i forhold til bæredygtighed , resulteret i en nemmere og bedre overgang for kommende skolebørn i Skovhuset til  Skovgårds Skolen